Sensacyjne doniesienia na temat niebezpiecznych skutków ubocznych statyn

Posted on Lipiec 26, 2010
Filed Under Zdrowie i medycyna | Nie komentuj

Nowe sensacyjne doniesienia na temat niebezpiecznych skutków ubocznych statyn
Autor: dr Mercola, 12 czerwiec 2010
Naukowcy ostrzegają lekarzy, aby ostrożniej przepisywali leki obniżające cholesterol ze względu na ich liczne skutki uboczne.
Pewne dawki oraz rodzaje statyn mają związek ze skutkami ubocznymi, które przyczyniają się do problemów z wątrobą i nerkami.
BBC News podaje:
„Naukowcy przyjrzeli się danym dotyczącym 2 milionów osób w wieku 30-84 lat pochodzącym od lekarzy z Anglii i Walii z okresu ponad 60 lat. Skutki uboczne wykazane w badaniu i opublikowane w British Medical Journal dotyczą problemów z wątrobą, ostrej niewydolności nerek, osłabienia mięśni oraz katarakty.”
Uwagi dr Mercoli:
Powszechnie wiadomo, że statyny wywołują skutki uboczne, a ostatnie badanie przeprowadzone w Wielkiej Brytanii do długiej listy tych skutków obocznych dodaje problemy z wątrobą, ostrą niewydolność nerek, osłabienie mięśni oraz kataraktę.
Trudno uwierzyć, że tak wiele osób stosuje statyny
Wkrótce w Wielkiej Brytanii jedna na cztery dorosłe osoby powyżej 40 r.ż. będzie przyjmować statyny. Tamtejsi lekarze natomiast mają dostęp do programu komputerowego, który analizuje czy osoby w grupie wiekowej 35 lat muszą przyjmować statyny.
Podobnie w USA, gdzie grupa ekspertów z podlegającemu rządowi programu National Cholesterol Education Program zaleciła osobom z ryzykiem wystąpienia chorób serca obniżyć poziom „złego” cholesterolu LDL do bardzo niskiego poziomu z roku 2004.
Przed 2004r., stężenie cholesterolu LDL wynoszące 130mg było uznawane za prawidłowe. Wg aktualnych danych zaleca się jednak, aby jego stężenie wynosiło mniej niż 100 lub nawet 70 u pacjentów o bardzo wysokim ryzyku tych chorób, co przyczyniło się do gwałtownego wzrostu zapotrzebowania na te leki.
Badacze zachęcają również do badania poziomu cholesterolu u ok. 1/3 nastolatków z nadwagą, gdyż wiele z nich będzie musiało w przyszłości przyjmować niebezpieczne dla ich zdrowia statyny.
Firmy farmaceutyczne nawet próbowały przekonywać, że statyny powinny być stosowane do leczenia świńskiej grypy w zeszłym roku!
Read more

Zmniejszenie ryzyka nowotwórów

Posted on Lipiec 26, 2010
Filed Under Odżywianie | Nie komentuj

Przyprawy są skuteczne w zmniejszaniu ryzyka nowotworów
Autor: dr Mercola, 15 czerwiec 2010
Pewne przyprawy dodane do mięsa przed grillowaniem mogą zmniejszyć ryzyko nowotworów związanych z przyrządzeniem mięsa w wysokiej temperaturze.
Szczególnie skuteczne w zapobieganiu powstawania amin heterocyklicznych (HCA) są trzy przyprawy tj. chiński imbir, rozmaryn oraz szafran indyjski. HCA są to związki powodujące powstawanie nowotworów, które powstają podczas grillowania, opiekania na ruszcie oraz smażenia mięsa.
USA Today podaje:
„Te trzy przyprawy wydają się zmniejszyć powstawanie HCA do 40% tym samym znacznie obniżając ryzyko powstawania nowotworów okrężnicy, żołądka, płuc, trzustki, sutka oraz prostaty.”
Uwagi dr Mercoli:
Przyprawy to jeden z najlepszych sposobów na przygotowywanie zdrowszych gotowanych potraw. Są one raczej tanie i jest ich tak duży wybór, że każdy powinien znaleźć coś dla siebie.
Jeśli lubisz grillować mięso np. hamburgery, steki, kurczaka lub wieprzowinę, stosuj różne przyprawy. Dzięki temu ograniczysz występowanie substancji powodujących nowotwory powstających podczas gotowania.
Zmniejsz ilość związków powodujących nowotwory o 40%
Podczas przyrządzania potraw niszczone są składniki odżywcze i enzymy, a w przypadku przyrządzania w wysokiej temp. (grillowanie, opiekanie na ruszcie, smażenie) mogą powstawać substancje wywołujące nowotwory zwane aminami heterocyklicznymi (HCA).
Jeśli chodzi o te związki, najniebezpieczniejsze są czarne, zwęglone części mięsa, których nie powinniśmy jeść.
Naukowcy szacują, że średnie ryzyko nowotworów z powodu HCA wynosi 1 na 10 000 w przypadku przeciętnej osoby do ponad 1 na 50 w przypadku osób, które jedzą duże ilości dobrze wysmażonego mięsa. Według naukowców z Kansas State University, związki HCA najczęściej powstają w wołowinie.
Dodawanie przypraw do mięsa może znacznie zmniejszyć ryzyko występowania tych związków.
Po dodaniu poniższych przypraw do mięsa przed grillowaniem, zmniejszyła się ilość HCA o ponad 40%:
Rozmaryn: najlepiej chroni przed HCA
Szafran indyjski: żółta przyprawa curry, często dodawana do musztardy
Chiński imbir: często stosowany w kuchni tajskiej
Nie trzeba używać wszystkich tych przypraw razem. Wystarczy chociaż jedną z nich dodać do mięsa, aby przyniosła korzyści dla zdrowia.
Read more

Ostatnio dodane


Kategorie


Archiwum