Kwasy omega-3 mają związek z niższym wiekiem biologicznym!
Posted on Marzec 4, 2010
Filed Under Zdrowie i medycyna | Nie komentuj
Autor: Stephen Daniells, 20 styczeń 2010
Powiązane tematy: kwasy omega-3, badania, odżywcze tłuszcze i oleje, zdrowy układ sercowo-naczyniowy
Według najnowszego badania, wysoki poziom kwasów omega-3 we krwi może spowolnić starzenie się komórek u ludzi cierpiących na choroby wieńcowe.
Naukowcy z University of California w San Francisco przyjrzeli się długości telomerów, sekwencji DNA na końcach chromosomów, które ulegają skracaniu podczas replikacji i starzenia się komórek.
Starzenie się i długość życia typowych, zdrowych komórek są związane z tzw. mechanizmem telomerazy, który ogranicza ilość komórek do określonej liczby. Podczas replikacji komórek, telomery pilnują, aby chromosomy nie łączyły się sobą lub zmieniały kolejność, co może prowadzić do nowotworów. Elizabeth Blackburn, która zaczęła się zajmować telomerami na University of California w San Francisco, porównała telomery do końcówek sznurowadeł, bez których będą one strzępić się.
Telomery skracają się podczas każdej replikacji, a kiedy zupełnie znikną, dochodzi do zniszczenia komórki (apoptoza). Wcześniejsze badania wykazały, że telomery są bardzo podatne na stres oksydacyjny. Eksperci zauważyli również, że długość telomeru może być markerem biologicznego starzenia się.
Neptune Krill Oil, czyli Olej z kryla
Posted on Marzec 4, 2010
Filed Under Zdrowie i medycyna | Nie komentuj
W czystych, głębokich wodach Oceanu Południowego otaczającego Antarktydę, na samym dole łańcucha pokarmowego żyje największa biomasa – kryl antarktyczny.
Firma Neptune wykorzystuje, zachowując szacunek dla całego ekosystemu, to co najlepsze w oceanie, a następnie udostępnia to ludziom.
Neptune wydobywa z kryla antarktycznego wiele bioaktywnych składników. Ich głównym produktem jest Neptune Krill Oil (NKO), który stanowi unikalną mieszankę trzech głównych składników odżywczych tj. fosfolipidy, kwasy omega-3 oraz antyoksydanty. Niezależne badania kliniczne wykazują, że NKO przynosi neurologiczne, przeciwzapalne oraz sercowo-naczyniowe korzyści dla naszego zdrowia.
Read more
Ostatnio dodane
- Czy witamina D3 razem z pewną przyprawą może cofnąć postęp choroby Alzheimera ?
- Cudowny pokarm o wysokiej zawartości białka
- Niezwykła substancja odżywcza, która obniża ciśnienie krwi
- Najważniejszy pokarm dla zdrowych oczu
- Chcesz wyglądać młodziej? Przyjmuj suplement codziennie przez 2 tygodnie
- Jaka dawka wit. D jest konieczna, aby zapobiegać nowotworom ?
- Wykazano, że kwasy omega-3 zmniejszają ryzyko zgonu w wyniku chorób zapalnych
- Kwasy omega-3
- Czy cierpisz na bóle szyi, pleców oraz zmęczenie?
- Czy twoje dziecko jest pełne energii, ale nie może się skupić?
